Hver tredje vægter klimahensyn lavt

MAD – Ny undersøgelse fra Forbrugerrådet Tænk viser, at de danske forbrugere vægter smag, pris og dyrevelfærd højere end klimahensyn, når de køber ind.

Hver tredje forbruger vægter klimahensyn lavere end smag, pris og dyrevelfærd, når de står ved køledisken. Foto: Colourbox

Hver tredje forbruger mener ikke, at klimavenlighed overhovedet er et afgørende element, når de køber ind. Kun 57 pct. svarer, at klima er meget eller forholdsvis vigtigt.

Derimod er smag det parameter, som flest forbrugere markerede som ”meget vigtig” eller ”forholdsvis vigtigt”, nemlig 98 pct.

Direktør i Forbrugerrådet Tænk Lars Pram fremlagde undersøgelsens resultater til debatdagen under navnet ‘Hvordan får i et mere klimavenligt fødevareforbrug? Er det den etiske forbrugers ansvar?’, der blev holdt på Axelborg mandag 17. november i et samarbejde mellem Landbrug & Fødevarer, Etisk Råd og Forbrugerrådet Tænk, skriver Foodculture.

LÆS RELATEREDE ARTIKLER: